Weylandt wereldkampioen!

Dinsdag ben ik na het werk vlug naar Heusden gereden, om mijn broerke aan te moedigen in wat wel eens het WK der Kermiskoersen wordt genoemd: Heusden Koers. Toen ik aankwam zat hij in een kopgroep van 7 die niet meer bijgehaald zou worden. Hij zou dus al zeker in de top-7 eindigen in deze koers die hem zo goed ligt. Dit is een profkoers waar ook elite zonder contract en beloften mogen starten en als belofte eindigde hij hier al eens 4e en 3e. In zijn eerste jaar als prof voelde hij in Heusden dat hij na zijn klierkoorts terug op de goede weg was. Vorig jaar kwam hij niet aan de start omdat hij de dag erna in de EnecoTour startte. Zou het dan dit jaar, in zijn 3e profjaar prijs zijn? We begonnen voorzichtig te hopen.
Na een viertal passages begaven we ons naar de eindstreep om er de sprint te zien. Enfin, te zien, er stonden ongeveer 5 rijen mensen voor mij en de elektriciteitskabine waar ik in eerdere edities van Heusden Koers steeds opgekropen ben om de aankomst te zien, was al ingenomen. Er zat dus niets anders op dan te luisteren naar de speaker en de originele en bovendien zeer effectieve zinsnede "Komaan hé Wouter" als een mantra te blijven herhalen. Ik hoorde mijn eigen naam verschillende keren herhaald worden, maar was pas zeker toen de verlossende zin "Wouter Weylandt wint!" uit de luidsprekers hoorde schallen. De eerste profoverwinning van mijn broer waar ik zelf bij was...en ik heb er dan nog niets van gezien ook :-) Soit, het was een plezant gevoel. En dan op zoek naar de winnaar om hem persoonlijk te feliciteren, wat niet meteen lukte aangezien hij omringd werd door een groep fans, die hem allemaal wilden aanraken, fotograferen en wie weet wat nog allemaal. Mmmm, een beetje raar en bevreemdend om te zien hoe de taferelen die je enkel van tv kent nu opeens ook je eigen broer overkomen. Dan maar even wachten tot het voor hem iets rustiger was om hem een deftige proficiat te wensen en daarna: FEESTJEUH!!!

Reacties

Koen zei…
Nice nice!

Toch al een goed seizoen gereden, die broer van jou! Wanneer is er nog eens een stoofvlees-etinge voor een stel koerswielen?

K.
Michael zei…
Geen etinge meer voor Wouter, die wordt al volledig gesponsord.
Maar op 27 oktober is er een etinge voor ons, die koerswielen worden er immers niet goedkoper op ;-)
Anoniem zei…
Familie van kampioenen!
Ik zal diene wereldkampioen woensdag is gaan bewonderen tijdens den ENECO Toer in Hasselt!
Michael, heb jij je contact al getekend voor volgend jaar?

Populaire posts