Om te onthouden

Leuke dingen om te onthouden en om over een paar jaar onze puberende kinderen mee in verlegenheid te brengen bij hun vrienden:

- Loïc zit in zijn peuterpuberteit en antwoordt op alles "nee", ook als hij "ja" bedoelt. Hij doet ook graag net het tegenovergestelde van wat je vraagt. Ik pas hier dus ook consequent omgekeerde psychologie toe (bv. "Ga maar op het boordje zitten." En dan gaat hij er meteen weer af en dan lach ik mijn vuistje.)
- Grappige woordjes:
  • coccoliii = krokodil of broccoli, afhankelijk van de context
  • kers mam en kers boom = kerstman en kerstboom
  • Patteo en Mimi = Matteo en Noémie
  • Fien = Fientje (uit de crèche), Jozefien, tante An-Sophie
  • preis = op reis
  • prika = paprika
  • loouw = sneeuw of leeuw, afhankelijk van de context
  • bus stout = sinds ik mij eens heel erg kwaad heb gemaakt omwille van het onhoffelijke gedrag van een Lijn-chauffeur (zie eerder bericht)
  • Vic oopt = Loïc loopt
- Aurélietje maakt een vuistje en wiebelt er een beetje spastisch mee als ze klaar is met drinken of als ze zich uitrekt.

Reacties

Anoniem zei…
Leuk!

Maakt Aurélie nu al vuistjes? Dat belooft!

Groetjes
Carolien
Elke zei…
Ja, echt super schattig! Ze schenkt ons nu ook met groeiende regelmaat een stralende glimlach. Konden we die nu maar eens vastleggen op foto hé :-)

Populaire posts