Ergernisjes

Ik durf me wel al eens ergeren, ik geef het toe. "Tssssss", rol ik dan met mijn ogen of trek ik mijn wenkbrauwen op. Dat vreet energie, ik weet het, maar ik kan het niet laten. En laat ons eerlijk zijn, ik wil het ook niet laten, want uiteindelijk maakt het me voor een stuk ook wie ik ben: een lastige knorpot.

Laat ik voor één keer ook eens virtueel stoom aflaten en jullie, trouwe lezers, een overzichtje geven van waar ik me de laatste tijd zoal aan erger.

  • Vroeg opstaan om de poetsvrouw binnen te laten en dan te horen krijgen dat ze niet komt of veel later komt.
  • Wachtmuziekjes bij de CM.
  • Na 7 weken moederschapsrust nog steeds geen uitkering gekregen hebben doordat ze bij de CM te laat in actie geschoten zijn maar de schuld bij De Post leggen.
  • Na 6 weken te horen krijgen dat ze bij de CM nog niet eens weten dat Aurélie geboren is, ook al hebben we 5 weken geleden alle papieren ingediend.
  • Zotte chauffeurs die in de sneeuw spookrijden om een file voorbij te steken en hun middelvinger opsteken als ik toeter.
  • Chauffeurs van De Lijn die vinden dat ze niet hoeven voor te sorteren en de file dus voorbij steken om dan alsnog af te slaan.
  • Crèches die hun attest van toezicht van Kind en Gezin kwijtraken.
  • "Die/dat"-fouten.
Voor u bedenkt dat het allemaal nog meevalt met die ergernissen: dit is uiteraard een niet-exhaustieve lijst, wat had u gedacht.

Reacties

Anoniem zei…
Herken daar toch wel een en ander van. Zou ik dan ook een lastige knorpot zijn? Dat valt thuis niet op, omdat er hier een nog veel erger geval dan ikzelf rondloopt ... Laat het toch maar niet te veel aan je hart komen en geniet van het witte landschap!

Groetjes

Carolien
Anoniem zei…
Hahaha, zo ken ik haar, ons Elke! Ik begin je ergernissen op het werk eigenlijk wel te missen... :-)

grts,
r.
Stefan zei…
Ik kan de lijst natuurlijk moeiteloos verder aanvullen...
Misschien moeten we dat eens proberen in de aanloop naar de eindejaarsperiode: de top 100 (of 1000) van ergernissen! Ieder vult om beurt iets in en de dubbels schrappen we.
Groetjes
Stefan
Elke zei…
Ik vul al aan: de stijgende populariteit van volgende woorden/structuren:

- ik heb zoiets van
- omturnen
- oplijsten
- ...

Populaire posts