La Maitreya et La Madeleine

De eerste week van onze vakantie verbleven we bij Anne en Pascal in Vaujany. Exact twee jaar na de eerste volledige week in La Maitreya keerden we terug voor een vierde keer. Net zoals twee jaar geleden waren ook nu Arne en Katleen daar, toen nog onbekenden, nu veel meer dan dat. Intussen is Matteo er ook al bijgekomen en binnen een paar maanden zijn we al met zes.
Een zalige week relaxen werd het met voor de mannen een stevige dosis fietsplezier, een klein overzichtje:
Maandag 21 juli: Vaujany - Alpe du Grand Serre la Morte - Col d'Ornon - Alpe d'huez - Vaujany: 140km en 3800 hoogtemeters.
Dinsdag 22 juli: La Marmotton (Croix de Fer - Télégraphe - Galibier): 160km en 4000 hoogtemeters.
Donderdag 24 juli: Vaujany - Alpe d'huez - Col de Sarenne - Vaujany: 70km en 2000 hoogtemeters.
Vrijdag 25 juli: Vaujany - Col du Glandon - Col de la Madeleine - Col du Glandon - Vaujany: 138km en 4600 hoogtemeters.
We sloten de week af in Valmorel. Waarom we daar waren? Om te fietsen tiens! Op zondag 27 juli werd daar immers de cyclo "La Madeleine" georganiseerd.
'S morgens om 9u werd de race onder een staalblauwe hemel op gang geschoten. Na een lange maar zeer snelle aanloop arriveerde ik in het zog van de kopgroep aan de voet van de Col de la Madeleine. Ik had de klim twee dagen eerder reeds verkend met Arne en dat legde me geen windeieren, ik wist dat ik zou moeten doseren. Terwijl ik voorbijgestoken werd door verschillende andere deelnemers zocht ik mijn eigen tempo, al vrij snel vond ik mijn klimritme en één voor één raapte ik de overmoedigen op. Ik moet bovengekomen zijn in circa 25ste positie.
In de technische afdaling maakte ik nog een paar plaatsen goed. Toen ik aan de slotklim naar Valmorel begon het licht echter zeer langzaam uit te gaan, ik had immers net iets te weinig voeding op zak. Ik beende er toch nog een paar bij maar veel tijd maakte ik toch niet meer goed. Zo gezwind als ik de Madeleine beklom, zo moeilijk verliep de slotklim naar Valmorel.
Uiteindelijk finishte ik als 19de in 5 uur en 7 minuten. In mijn leeftijdscategorie werd ik zesde.
Een mooie cyclo maar niet te onderschatten.

Reacties

Anoniem zei…
Prachtige foto's! We krijgen er heimwee van!

Populaire posts