E3 Prijs Vlaanderen

In navolging van Kurt Asle Arvesen en o.a. ook Wouter kregen wij de dag na de profs de kans om het parcours van de E3 Prijs eens van dichterbij te verkennen. De eerste bekende toertocht van het jaar voor wielertoeristen.
De lentezon van de dag voordien had op zondag echter plaats moeten maken voor donkere wolken, regen en 's morgens vroeg zelfs een onweer. Echt hondenweer dus. Daar lieten we ons echter niet door afschrikken, Arne had er zelfs een autorit van 174km (enkele reis) voor over om de eerste glibberige kasseihellingen van het jaar te trotseren.
Met een groep van ongeveer 10 fietsvrienden van wielertoerist.be vertrokken we rond 9u15 voor de 130km. Na ongeveer 30km kwam Filip ons in Oudenaarde tegemoet om met ons de heuvelzone te doorkruisen. 13 hellingen zouden ons voor de wielen worden geschoven, o.a. La Houppe, Eikenberg, Taaienberg, Paterberg, Oude Kwaremomt en Kluisberg.
Na ongeveer 130km en bijna 5 uur op de fiets kwamen we terug aan in Harelbeke. Een ideale voorbereiding voor het traditionele hoogtepunt van het voorjaar: de Ronde van Vlaanderen.

Reacties

Anoniem zei…
Hier is jou hit vanuit Japan! Nu wil ik wel een verslagske van de ronde op zaterdag met bijbehorende foto's!
Ik heb verslagen van zondag kunnen bekijken via Sporza.
Michael zei…
Ken je je nummer nog van de Ronde?
Dan zoek ik even jouw foto's op. Weet niet meer wat mijn nummer was, ik hoop dus dat we binnenkort ook op naam foto's zullen kunnen opzoeken. Anders ben ik voor niets nog een tweede keer de Muur opgereden.

Populaire posts