Poëzie in de "wielrennerie"

Vandaag twee bizarre ontdekkingen gedaan:
  1. Er bestaat een website met sportgedichten.
  2. Er staat een gedicht op over mijn broer:
Veenendaal - Veenendaal

Als anonieme
Vlaamse held
fietst Wouter
door de
Bible Belt

Hij ziet kippen
luie koeien
oude huizen
die niet boeien

een gordijntje
voor het raam

en overal zijn
achternaam

Weylandt

Tja, is al even grappig als mijn prof (nu mijn baas) die, toen ik als studentenvertegenwoordiger op de opleidingscommissie verscheen met rood haar, opperde dat ik mijn haar, gezien mijn familienaam toch beter groen had gekleurd...

Reacties

Anoniem zei…
Meer "Weylandt" op sportgedichten.nl zie het gedicht "Hart voor de zaak"

Met vriendelijke groet,
Sportgedichten,

Peter de Jong
Elke zei…
Inderdaad. Blijft toch een bevreemdende vaststelling toch. Iemand zin om over mij een gedichtje te schrijven ;-)?
Anoniem zei…
Hoi Elke,

Leuk dat mijn gedicht in jullie familie is beland. Jouw reactie vond ik erg grappig. Dat weiland/weylandt verhaal heb je natuurlijk al je hele leven moeten horen. Ik kon het echter niet laten. Tijdens Veenendaal - Veenendaal heb ik bij de start plaatjes van jouw stoere broer geschoten (moest van mijn vriendin Martine en staan op zijn fansite). Nadat ik thuis was besefte ik dat jouw broer kort daarna door het meest strenge dorp van Nederland heeft gefietst(Ederveen, hier iets verderop). Daar kijken ze alleen door een gordijnspleet naar fietsers. Vandaar dat gedicht.
Als me wat te binnen schiet schijf ik er ook wel een over jou. Ik zal beloven dat dat niet eindigt met:

Elke koe
staat in een
Weylandt

Heel veel groetjes uit Veenendaal

Geertjan (ook van Martine)
ps: Doe de groetjes aan je broer

Populaire posts