Marrakech

Het tweede deel van onze Marokkotrip hadden jullie nog tegoed, bij deze... Vanaf dinsdagavond verbleven we in Marrakech... stad van Juan Goytisolo, de Koutoubia-moskee, Place Jemma el Fna (Unesco-werelderfgoed!), uitgestrekte souks en een prachtig zicht op de Atlas, een boogscheut van de stad verwijderd. Met de vorige zin heb ik eigenlijk zowat de essentie van Marrakech samengevat. We verbleven er vier dagen - door een wijziging in vluchturen - één dag meer dan voorzien. We hadden dus ruim voldoende tijd om de stad te bezoeken, terrasjes te doen, te genieten van het zonnetje, versgeperst fruitsap te drinken en ons volledig te laten gaan in de souks :-) Zoals het echte toeristen betaamt, hebben we er uiteraard de belangrijkste bezienswaardigheden bezocht: de stadsmuren, de palmentuin, de Saadische graven, de tuinen van Menara en Majorelle (ooit nog eigendom van Yves Saint-Laurent), het paleis van Bahia, enzovoort enzoverder. Om het voor één keer kort te houden (tijdsgebrek en details die mij nu ontschieten, nopen mij ertoe) beperk ik mij tot bovenstaande opsomming en verwijs ik jullie graag naar ons fotoalbum.

Reacties

Populaire posts