Bijna negen

Lieve Loïc

Wat vliegt de tijd.

Je hebt het over vrachtwagens die 'driften' en ik vraag me af waar je dat woord hebt geleerd. Je maakt je eigen Spotify-lijsten en ik bewonder je brede muzieksmaak, gaande van System of a Down over Bazart tot Kendrick Lamar, van Triggerfinger over Boef tot The Rolling Stones.

Je zegt : "De duivel bestaat niet, tenzij je naar 666 belt, want dan hoor je de duivel en zegt hij van alles tegen je." Om daarop je woorden meteen te nuanceren en je zusje gerust te stellen door te zeggen dat de liefde de duivel overwint.

Je wil graag alleen met de fiets naar school en ik houd mijn hart daarvoor vast. Je muist er soms al eens vanonder en dan staat mijn hart stil. Je wil graag zot ziek vet cool zijn dus ga je slapen met een pet op.

Ik kijk naar je en ik denk: "Ziet Em Duun. Wat een coole gast." En dan ga je onderuit op het terras en ben je er (alweer) niet in geslaagd om met propere kleren van de achterdeur tot in de auto te geraken en denk ik: "Oef, hij is toch nog maar (bijna) negen."

Hele dikke knuffel.

Mama

Reacties

Populaire posts