Closer

Tirreno-Adriatico 2017. Na de tweede rit komen we aan in Castagneto Carducci, hotel Campastrello Sport. Spotify pikt er voor vanavond "Closer" van Kings of Leon uit.

In mijn hopeloze zoektocht naar WiFi en een goede locatie om een interview te filmen, wandel ik even later samen met een journalist naar de bar en het restaurant. En daar staat de wereld even stil en houd ik mijn adem in. Ik ben hier al geweest. Ik herken het gezellige overdekte terras en het authentieke restaurantje, met de warme rode kleuren en de robuuste tafels. Ik zie de tafel waar we geen hap door onze keel kregen. Ik draai me om en zie de tuin waar ik getelefoneerd heb met Michaël, met Greet, met Anneleen. Ik zie de lange, crèmekleurige muur en het wandelpad ernaast waar Paolo Bettini zijn medeleven kwam betuigen.

En als ik dit ’s avonds aan Michaël beschrijf, zie ik dat ik dat doe om 21:08. 

Zo dichtbij en toch zo verg weg. Een grote krop in de keel, maar toch een avond om te koesteren. Merci, broerke.


Reacties

Populaire posts