Sporty spice

Een nieuw jaar kondigt zich aan. Een terugblik op mijn sportief jaar 2013 ook. Uit mijn logboek op Strava haal ik behoorlijk wat interessante gegevens en distilleer ik ook al een aantal doelstellingen :

  • 138 uur gesport verspreid over 98 sportactiviteiten, dat is een gemiddelde van 1,88 x sporten per week. Doelstelling 1: aantal sportactiviteiten opdrijven, met als haalbare minimumdoelstelling 104 activiteiten in 2014. Idealiter: 156 sportactiviteiten.
  • 1328km afgelegd, waarvan 1248km gelopen en 80km gefietst (woon-werkkilometers niet meegerekend). Een gemiddelde van 24 loopkilometers per week? Hum, dat is wat povertjes. Doelstelling 2: aantal loopkilometers opdrijven, laat ons zeggen dat ik in 2014 minimum 1500km wil lopen. Idealiter: 1750km.
  • Juni (6u), augustus (3u!) en september (7u) 2013 waren zeer magere trainingsmaanden. Op zich niet verwonderlijk. In juni en augustus hebben mijn studenten examens en ik dus ook. En een dipje na het realiseren van mijn tweede grote doelstelling van 2013 (Semi-marathon du Ventoux, eind juli 2013) is ook perfect normaal. Maar toch. Doelstelling 3: Extreme dipjes vermijden!
Een nieuw jaar kondigt zich aan. Nieuwe uitzonderlijke loopdoelen voorlopig nog niet. Een marathon? Ach ja, misschien is dat wel iets voor mijn 35e levensjaar. Anderzijds heb ik er, dankzij ons huisvestingsproject, wellicht te weinig tijd voor om me optimaal voor te bereiden. Enfin, ik heb nog 363 dagen om dat speciale doel te identificeren en al dan niet te realiseren. En in afwachting focus ik alvast op de voorgaande 3 doelstellingen, dan komt de rest wellicht vanzelf (hum).

Reacties

Populaire posts