Goodreads

Sinds mijn afstuderen, toch ook al weer ettelijke jaren geleden, 12 jaar en 4 maanden om precies te zijn, hield ik een leesdagboek bij. Een heerlijk klein Clairefontaine-boekje, waarin ik een halve bladzijde per boek reserveerde. Titel en auteur (wat anders?), jaar en plaats van publicatie, uitgeverij (nog een restantje van die studies zeker?) kregen er een plaats, samen met een aantal inhoudelijke en stilistische kernwoorden, om in stijl af te ronden met een score van 1 tot 5, waarbij 1 voor archislecht staat en 5 voor subliem. Het boekje heb ik nog, maar pakweg de laatste 10 boeken die ik las, hebben hun plaats in mijn boekje nog niet gekregen. Op de één of andere manier maak ik er dus geen tijd meer voor. Jammer, want ik vind het eigenlijk wel heerlijk om in dat kleinood te bladeren.
Tijd dus om mijn leesleven op een andere manier bij te houden, in Goodreads bijvoorbeeld, een interessante tool die ik jullie alleen maar kan aanraden. Je deelt er je boeken in zoals je zelf wil. Om het dagboekgehalte te bewaren, heb ik de indeling van een vriendin gepikt en er boekenplanken per jaar aangemaakt. Bovendien kan je er ook je vrienden volgen en zo tips oppikken en dat is voor mij dan ook een meerwaarde in vergelijking met mijn papieren leesdagboek. Al moet ik toegeven dat er hier zo over schrijven, over dat boekje dan, mij toch weer doet twijfelen of ik niet wat meer karakter moet tonen en toch maar braaf moet verdergaan met het invullen ervan. Stof tot nadenken dus.

Dit blog heb ik in het verleden ook al gebruikt om jullie te informeren over mijn leesleven, dat verandert niet al heb ik me, bij het afscheid van mijn zwarte boekje, toch wel voorgenomen om ook hier wat vaker te berichten over mijn lectuur.
Laat ik dan maar meteen de koe bij de horens vatten. Ik las vanmorgen "De Facebookmoorden" van Bart Debbaut uit. De titel en de plot intrigeerden me, de uitwerking ervan kon me echter maar matig bekoren. Het is vlot geschreven en leest dan ook bijzonder snel, maar in de categorie van de luchtige tussendoortjes zou ik toch andere boeken aanraden.


De Facebookmoorden (John Leyssens & Mieke Van Cattendyck, #3)De Facebookmoorden by Bart Debbaut
My rating: 2 of 5 stars



View all my reviews

Reacties

Populaire posts