Broer en zus

Hoe hij aan wildvreemden Aurélietje voorstelt en ik dan de trots in zijn stem kan horen: "Mijnheer! Dat is mijn zusje!". Hoe hij ernaar uitkijkt dat zijn zusje ook naar school komt: "Ik zal dan altijd met zusje spelen en ik zal dan aan mijn vrienden vertellen dat Aurélietje mijn zusje is." Hoe ze 's avonds samen in bed liggen te giechelen en elkaar een dikke zoen geven voor ze gaan slapen. Hoe hij naast haar gaat zitten als ze op het potje zit. 

Hoe zij gaat kijken als hij in de hoek staat en dan haar hoofdje schuin houdt en vraagt: "Bicje stout?". Hoe zij de hele dag door vertelt dat "Bicje" al naar school gaat en dat zij ook mag gaan als ze op het potje gaat. Hoe zij zonder problemen haar stuk van de ontbijtkoek aan hem geeft. Hoe ze hem 's morgens een dikke knuffel geeft voor hij naar school vertrekt.

En hoe mijn gemoed hier af en toe van volschiet.

Hoe ik naar die vroegere medeplichtigheid en samenhorigheid van broer en zus verlang, hoe ik een dikke kus of een innige knuffel mis.

En hoe mijn gemoed hier af en toe van volschiet.

Reacties

Anoniem zei…
Ik krijg de tranen in mijn ogen als ik dit lees.Waar zijn al die jaren naartoe met Michaêl, Anneleen en Astrid.Ik vind alles zo terug in de kleinkinderen dat ik daar echt van kan genieten.

Populaire posts