De Panne Beach Endurance

Zondag 22 november stond ik nog eens aan de start van een wedstrijd: De Panne Beach Endurance, 52 km over strand en duinen. Mijn tweede strandrace.
Iets meer dan een jaar geleden stond ik aan de start van mijn eerste strandrace, toen in Bredene. Die eindigde toen al na iets meer dan 10km met mijn kop, of beter schouder, in het zand. Sindsdien rij ik rond met een titanium plaat over mijn rechtersleutelbeen. Volgend jaar mag die er weer uit.
Samen met Thomas en 1200 anderen nam ik plaats in het niet bevoorrechte startvak. De kop van de wedstrijd zou ik daardoor nooit zien.
De omstandigheden waren vrij goed: zon, relatief warm maar wel een wind van 6 beaufort. Tegenwind op het strand richting Frankrijk en meewind over de dijk en door de duinen terug richting De Panne.
De eerste twee ronden reden vlot, ook technisch ging het goed: ik kon vaak blijven rijden door het mulle zand waar vele anderen noodgedwongen voet aan grond moesten zetten.
De derde en laatste ronde ging het licht stilaan uit waardoor ik nog enkele plaatsen verloor. Niet dat dat me kon schelen, ik verscheen immers niet aan de start met speciale ambities. Enkel amusement was hier van belang, en misschien ook wel een klein beetje voor Thomas finishen :-).
Ik finishte na 2 uur en 7 minuten als 237ste.

Reacties

Worldchamp zei…
Hallo Michael,

Hierbij de coordinaten van mijn contactpersoon voor de Transgermany/Transalp

Oliver Kraus

Pressekoordination & PR



phone: +49.8102.8965-32

fax: +49.8102.8965-65

cell: +49.172.8482114

mail: mailto:o.kraus@smaragdmedia.tv

Populaire posts