Normandië

Na twee weekends thuis moesten we er nog eens op uit. "La Conquérante" was het excuus, een cyclosportieve in Normandië, vlakbij Rouen.
We vertrokken vrijdagavond direct na het werk, rond 9u 's avonds waren we reeds in Rouen. Vlakbij ons hotel ontdekten we een Italiaan, het aantal geparkeerde wagens rond het restaurant liet reeds vermoeden dat het er goed moest zijn. Na een heerlijke maaltijd konden we alleen maar bevestigen wat de GaultMillau blijkbaar al eerder had verklaard: een aanrader.
Zaterdag werd een dag relaxen, we reden 's morgens naar Etretat waar we door de zon bleven hangen tot lang na de middag. s'Avonds brachten we nog een kort cultureel bezoek aan Rouen om de dag opnieuw af te sluiten bij "onze" Italiaan.















Op zondag was het nog maar eens vroeg opstaan geblazen. Mijn eerste Franse cyclo van 2008 stond op het programma: La Conquérante, 165km en 1400 hoogtemeters.
Over het wedstrijdverloop kan ik kort zijn. Na slechts 20km muisden een tiental renners ervanonder. Wat daarop volgde was dom koersgedrag van mijn kant: tot twee keer toe reed ik het gat - met het hele peloton in mijn wiel - grotendeels toe waarop telkens een half dozijn renners van achter mijn rug naar de kopgroep jumpte. Na dat dus twee keer gedaan te hebben besefte ik dat alle goeie renners vooraan zaten. De kilometers die dan nog restten - meer dan 100 - heb ik vooral zitten balen, af en toe ook een aanval gecounterd. Op de slotklim dan maar iedereen uit het wiel gespurt om als 22ste te finishen in 4 uur en 22 minuten, 37,77km/u gemiddeld. De cijfers mogen dan nog meevallen, maar er zat veel meer in. Anyway, dat zal voor volgend jaar zijn.

Reacties

Anoniem zei…
37.77 KM/H gemiddeld. Waarschijnlijk waren die 21 renners voor u allemaal profs...
Michael zei…
Geen profs, maar wel verschillende coureurs: beloften, elite zonder contract, ...
Die 37,77 is trouwens het gemiddelde dat ik reed volgens de organisatie, maar in werkelijkheid lag het volgens mij wel iets lager: rond de 37.

Populaire posts