Fietsen!

Dit weekend was het eindelijk zo ver: het Belgische openingsweekend! Dit jaar keken we vooral naar de Omloop reikhalzend uit. Ook al is Wouter al een paar weken goed bezig, we hadden nog geen kans gekregen om dat ook eens met onze eigen ogen te zien. Ik vond het geen weer om zelf op de fiets te kruipen, dus ging ik naar de start op het Sint-Pietersplein kijken. Zoals steeds dezelfde taferelen: tienermeisjes verzameld rond de QSI-bus, de naam van Tom Boonen scanderend; mannen met snorren en dikke buiken die om 10u 's ochtends dringend nood hebben aan bier en een hot dog (gelukkig een minderheid van de aanwezigen); en vooral heel veel wielerfans! Verder: mama, papa, zusje Weylandt en een aantal supporters van WW Special met z'n allen wachtend tot Wouter, zoals altijd als laatste, de bus verlaat, om hem dan snel snel "Succes hé maat en euh voorzichtig zijn hé!"toe te roepen en hem te zien verdwijnen naar het startpodium. Nog een praatje met hem terwijl hij al klaar stond aan de start en ik zag dat het goed was: hij zag er veelbelovend fris, scherp en gemotiveerd uit.

In de namiddag volgden we de wedstrijd via de televisie. Het blijft raar maar ook zo super (trotse zus hé :-)) om Wouter mee te zien rijden in die grote wedstrijden, zeker als hij, zoals zaterdag, geregeld in beeld komt. Jammer dat ze in de laatste fase van de wedstrijd nog twee keer vóór hem zijn gevallen waardoor hij in een derde groepje verzeild geraakte. Anders had er zeker meer in gezeten dan de 56e plaats die hij nu behaalde. Op de foto zit de uiteindelijke winnaar, Pozzato, trouwens in zijn wiel.

Zondag was het weer in de voormiddag gelukkig beter zodat ik zelf de fiets op kon. In tegenstelling tot andere jaren, ben ik nu - al zeg ik het zelf - wel goed bezig. Niet dat ik daarom zo spectaculair snel fiets, wel integendeel, maar de afstand én de Vlaamse heuveltjes verteer ik toch al vrij gemakkelijk. Als ik dat vergelijk met andere jaren waarin ik pas rond april de fiets opkruip, heb ik nu dus al een tweetal maanden voorsprong en dat is geen overbodige luxe met de Viking Tour in het vooruitzicht. De eerste test komt er op 31 maart met de Tom Boonen Classic. De komende weken zullen erover beslissen of het de 130 of toch maar de 90km wordt.

En Michaël? Die is uiteraard ook goed bezig, wat hadden jullie gedacht ;-) Hij staat al behoorlijk scherp voor de tijd van het jaar en fietst, als het lukt, al drie keer per week (2x op de weg, tijdens het weekend, en 1 keer op de rollen). Ikzelf zit nog maar aan 1 à 2 keer per week (op de weg, in het weekend), aangevuld met 1 uur spinning en 2 à 3 bezoekjes aan Escape per week.
To be continued...

Reacties

Anoniem zei…
Goed bezig Weylandjes en Ossieur! Als Katleen dit leest, gaat ze pas echt panikeren. Zaterdag was er de regen, zondag was er de wijn... Na de skivakantie zullen we ons leven beteren en terug in functie van de Viking leven!
Anoniem zei…
Hey Elke,

Ok, ik liep een jaar of twee achter wat betrefd de carriere van je broer. Gelukkig ben ik nu weer helemaal bij. Ik checkte net sporza om de prestaties van mijn wielerpronostiekploeg te bekeken. Er viel niet naast de naam van jouw broer te kijken. Waw! Wens hem een super proficiat.

Veel feestplezier toegewenst,
els
Anoniem zei…
Schaamrood op mijn wangen, maar met het excuus dat ik weinig geslapen heb vannacht.
betreft met tttttt !

Populaire posts